پویش ملی کتابخوانی «سرباز» آغاز شد

پویش ملی کتابخوانی سرباز

به گزارش مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی، آیین آغاز مسابقه ملی کتابخوانی «سرباز» همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و به همت کانون و موسسه فرهنگ و هنری شهید ابراهیم روحی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهان، مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی؛ بی بی فاطمه حسینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ علی اکبر روحی، مدیرعامل کانون و موسسه فرهنگی و هنری شهید ابراهیم روحی و جمعی دیگر از مسئولین در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

مسابقه ملی کتابخوانی سرباز (شرح دلبری)
مسابقه ملی کتابخوانی سرباز (شرح دلبری)

سخنان معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی

در ابتدای این رویداد حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه گفت: از کانون و موسسه فرهنگی و هنری شهید ابراهیم روحی برای دغدغه مندی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اندیشه با محوریت ارزشهای انقلابی تقدیر و تشکر می‌کنم. وی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم از شخصیت والایی برخوردار است، بطوریکه رهبر انقلاب اسلامی از او به عنوان «مکتب سلیمانی» یاد کردند. برای شناخت حاج قاسم باید مکتب سلیمانی را از منظرهای مختلف شناخته و معرفی کنیم.

گنابادی نژاد تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی یک غیرت ایرانی، قهرمان ملی و شاخص و چهره در عزت اسلامی است. مقام معظم رهبری درباره شخصیت حاج قاسم می‌فرمایند« حاج قاسم، شاگرد ممتاز مکتب امام راحل بود». او اگر چه یک ژنرال نظامی بود، اما حامی مردم و مستضعفین ایران و عالم بود. وی با بیان اینکه امروز نتیجه مکتب سلیمانی را در غزه و فلسطین مشاهده می‌کنید، اظهار کرد:حاج قاسم به معنای واقعی فرزند اسلام بود و دلباختگی او به اهل بیت(ع) در رفتار و زندگی حاج قاسم به خوبی قابل مشاهده بود. معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: حاج قاسم، ترجمان تحقق بسیج بزرگ جهان اسلام بود.

سخنان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری(س) به معرفی کتاب «شرح دلبری» اثر محمدعلی تولایی پرداخت و گفت: این کتاب در واقع با محوریت وصیتنامه سیاسی الهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. نکته قابل توجه در این کتاب این است که نویسنده اثر بابت هر بخش از این وصیتنامه، استنادی را نیز ارائه کرده که باعث جامعیت اثر شده است.

وی با اشاره به «مکتب سلیمانی» افزود: چکیده مکتب سلیمانی، وصیت نامه حاج قاسم است. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید حاج قاسم را شناخته و به مختصات فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک منتظر واقعی حضرت قائم(عج) برسیم، این یک منبع موثر و مفید است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی انتخاب این کتاب را برای این پویش را اتفاقی مبارک دانست و اظهار کرد: امروز با توجه به حوادث فلسطین می‌توان به جرات گفت نام مقاومت برابری با نام حاج قاسم سلیمانی دارد. سبزیان با اشاره به برگزاری مجلس شورای اسلامی در پایان سالجاری، گفت: هر فرد متقاضی حضور در این عرصه می‌بایست به توصیه های سردار حاج قاسم سلیمانی برای خدمت موثر به جامعه اسلامی توجه ویژه داشته باشد. 

مسابقه ملی کتابخوانی سرباز (شرح دلبری)
مسابقه ملی کتابخوانی سرباز (شرح دلبری)

جزئیات برگزاری مسابقه سرباز

در ادامه علی اکبر روحی، مدیر کانون و موسسه فرهنگی و هنری شهید ابراهیم روحی گفت: یکی از اتفاقات خوب در خراسان رضوی از اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزاری پویشهای کتابخوانی با محوریت زندگی و شخصیت ایشان بود. هدف ما از برگزاری این پویشها هم افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی با محوریت یک موضوع خاص است. وی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری پویشها و برنامه های فرهنگی مختلفی افزود: یکی از فعالیتهای ما در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد باشگاه های کتابخوانی است که از سال پیش آغاز به کار کرده است.

مسابقه ملی کتابخوانی «سرباز» بر اساس کتاب «شرح دلبری» اثر محمدعلی تولایی تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. علاقمندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند به سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی به آدرس www.mketab.ir و یا سامانه مسابقات الکترونیکی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.samakpl.ir مراجعه نمایند. برندگان این مسابقه مشمول شامل ۱۰۰ میلیون جوایز نقدی و فرهنگی می‌شوند.

مسابقه ملی کتابخوانی سرباز (شرح دلبری)
مسابقه ملی کتابخوانی سرباز (شرح دلبری)

برای عضویت در کانال ایتا و دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *