گردهمایی مربیان طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه استان خراسان رضوی

مربیان طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه در خط مقدم فعالیت‌های حوزه نوجوانان هستند

علی اکبر روحی گل خطمی، مدیرعامل کانون و موسسه شهید روحی در حاشیه گردهمایی مربیان طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه استان خراسان رضوی در مشهد: مربیان طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه در خط مقدم فعالیت های حوزه نوجوانان هستند که اگر بستر آن کامل تر شود می تواند در حوزه ارتباط گیری و فعالیت با نوجوان موثر باشد.

روحی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ حلقه تربیتی در این خصوص فعال هستند، افزود: هر کدام از دوستان معین منطقه خود هستند و داوطلبانه و با عشق و علاقه کار می کنند. مجری استانی طرح چهره به چهره و چکامه خراسان رضوی گفت: در حوزه چکامه (چهره به چهره برای کاهش آسیب های اجتماعی محله ها) دو سال قبل ورود کردیم و در مناطق پر خطر مشهد مانند شهرک شهید رجایی و توس و حاشیه شهر مشهد در حال برگزاری هستیم. وی به رویداد نوجوانانه دعوت اشاره کرد و گفت: این رویداد در ۵ محور مربی برتر، متربی برتر، دلنوشته و ثبت خاطره برتر و کارهای خلاقانه در حوزه جذب بیشتر نوجوانان به حلقه ها و دستگاه های حامی و مشارکت کننده برتر برگزار می گردد. روحی تصریح کرد: زمان برگزاری رویداد ۱۶ اسفند در تالار شهر مشهد مقدس می باشد و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه www.mketab.ir مراجعه نمایند.

چهره به چهره2
چهره به چهره2

مسلح شدن نوجوانان به دانسته‌های روز

مجتبی محمودی مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور: در طرح چهره به چهره نوجوان به دانسته های روز مسلح می شوند و آموخته های خود را با توجه به تکنولوژی های نوین و ابزارهایی که می تواند به نشر و اشاعه فرهنگ اسلامی کمک کند، بکار می گیرند و با ارتباط خوب با نوجوانان، جامعه به مسیر درست هدایت می شود.

مجتبی محمودی نیز در حاشیه برگزاری گردهمایی مربیان طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه استان خراسان رضوی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های گروه‌های معنوی، متکی بر ایمان و با اراده پیش می روند و تعداد و هیاهوهای زمانه در آنها تاثیر نمی‌گذارد. در قرآن بیان شده، کمی کارهایی که در آن اخلاص وجود دارد، هیچ گاه موجب کاستن برکت نمی شود و خداوند یاری کننده در آن کار خواهد بود. وی با اشاره به طرح چهره به چهره، بیان کرد: این طرح متکی بر ایمان و اراده نوجوانان و جوانان بنا گذاشته و با هدف گیری درستی که دارد بر قلب و مغز جوانان می تواند اثرگذار و مهندسی و مدیریت افکار خوب در راستای اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد.

چهره به چهره
چهره به چهره

محمودی افزود: یکی از برکات این جلسات نزدیک تر کردن دلها و قلب ها به یکدیگر است تا بتوانیم مبتنی بر نگاه انقلاب و آرمان های امام و شهدا و آرمان هایی که افتخار ما الهام گرفتن از آنها است، مبتنی بر قرآن و عترت حرکت کنیم تا انقلاب انقلاب اسلامی به کادرسازی بایسته و شایسته برسد. وی گفت: یکی از نیازهای ما در این زمینه کادر سازی نیروهای انقلابی در بستر مجموعه های انقلابی و حضور مربیان با انگیزه و دارای اخلاص می تواند کمک کند تا نوجوانان و جوانان ما آینده سازان خوبی باشند و به بالندگی و اعتلای ایران اسلامی نزدیک شویم . مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور تصریح کرد: مهمترین چالش ما در عرصه تکنولوژی های نوین روز درگیری فرم و محتوا است، برخی محتوای دینی خوب داشتن را ترجیح می دهند در حالی که کسانی مثل شهید آوینی معتقدند، فرم و محتوا باید هم خوانی داشته باشند. وی افزود: اتفاقی که در طرح چهره به چهره می افتد، نوجوان به دانسته های روز مسلح می شوند و آموخته های خود را با توجه به تکنولوژی های نوین و ابزارهایی که می تواند به نشر و اشاعه فرهنگ اسلامی کمک کند، بکار می گیرند و با ارتباط های خوب با نوجوانان جامعه را به مسیر درست هدایت کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر اولین رویداد باشگاه نوجوانه دعوت ویژه مربیان و متربیان حلقه های تربیتی چهره به چهره و چکامه استان خراسان رضوی رونمایی شد. این رویداد در محورهای مربی برتر، متربی برتر، دلنوشته برتر (خاطرات مربیان و متربیان)، کار ویژه خلاقانه مانند برنامه های ابتکاری در حلقه برای حضور موثر نوجوانان برگزار می‌شود.

برای عضویت در کانال ایتا و دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *